Borde göra det, och det, och det...

Jag har ångest idag. Det är så mycket jag borde ha gjort idag och under hela veckan egentligen. Men jag har inte hunnit med något alls. Idag sov jag till klockan var 10:35. Vaknar och känner att typ hela dagen har försvunnit. Går upp och fastnar framför tv:n. Och där går en timme bort. Äter frukost och sätter mig framför datorn.

Det enda jag har hunnit med idag är att ansöka om ny boendeparkering! Och klockan är 12:30!!
Usch. Känns jobbigt.

När jag gjorde mitt examensarbete förra våren så kände jag verkligen att jag var väldigt duktig. Jag gick upp klockan 7 på morgonen, trots att sambon låg kvar och sov, och satte mig framför datorn och skrev och läste och skrev och skrev. Att jag klarade av att skriva mitt examensarbete på typ 50 sidor helt själv var en stor grej för mig. Att jag hade den disciplinen.

Men nu när jag har gått hemma och varit arbetslös i snart ett år, så inser jag att jag inte har gjort något av allt jag hade tänkt mig hinna med på denna tiden. Jag hade tänkt lära mig nya datorprogram, sy en klänning och några väskor, gå igenom lådorna i källaren, börja träna igen... jag har inte gjort något av detta! Frågan är ju då, vad har jag egentligen gjort? Jag har slösat med mitt liv...

Måste nog ringa till min bästa vän S och fråga om hon vill ta en promenad. Måste komma ut ur lägenheten inom närmaste framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback