Tråkigt att gå arbetslös

Kopierat från min första blogg: tisdag, februari 21, 2006

Jaha, då sitter man hemma som vanligt. Försöker komma på något viktigt att göra. Något som gör att det känns som man har utnyttjat dagen. Men nä, kommer inte på något alls.

Har redan sökt de jobb som jag kan söka som var nya på arbetsförmedlingen idag. Borde kanske sätta mig och lära mig Flash eller något annat program som jag vill kunna. Men det är jobbigt att ta tag i. Fast jag vill göra något så orkar jag inte.

Jag behöver ett jobb! Varför ska det vara så svårt för arbetsgivarna att förstå att vi som har pluggat i 3 år eller mer säkert kan lika mycket som de som har jobbat i 3 år. Vi som har pluggat har i alla fall modernare kunskap och nyare idéer... precis som det hjälper... blä...

Nähä då. Om jag skulle ta tag i mig själv nu då och hitta på nåt. Jag ska hämta pojkvännen på hans jobb om några timmar. Vad kan jag göra tills dess? Dra in till stan och göra av med pengar är nog ingen bra idé för mig som arbetslös. Men shoppa är ju såååå kul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback