Skräckupplevelse...

Klockan är halv åtta på morgonen när jag vaknar och måste gå på toaletten. Sambon är ute och spelar golf så jag har redan vaknat ett par gånger tidigare. Jag går in som vanligt i badrummet och sätter mig på toaletten. Jag är lite halvsömning som man brukar vara vid den tiden på morgonen. När jag är klar och vänder mig om för att spola så springer Gigantus Spindeleus in bakom toalettstolen!! Jag ser bara något stort och svart som snabbt som fan springer in där bakom. Skräck! Och såklart blir jag dessutom klarvaken.

När något sånt här händer måste man ju genast fånga in Gigantus Spindeleus så att den inte sprider ännu mera skräck för de inneboende. Så jag letar efter något att fånga den med, hittar en glasvas (köpt på IKEA) som verkar passa ypperligt. Jag går sakta in på toaletten. Gigantus Spindeleus kan ju komma farande när som helst!

Jag misstänker att den fortfarande är bakom toaletten så jag bankar med ett tillhygge på ena sidan så att Gigantus Spindeleus ska komma ut på andra sidan, vilket den gör. Ohhh, den är ännu större än vad jag trodde! Blä. Skräck. Den springer alldeles för fort när jag försöker fånga in den med vasen. Ändrar riktning mot toaletten igen. Jag bankar med toalettborsten i golvet framför den så att den ska vända. Så till slut så fångar jag in den under den upp-och-ner-vända vasen. Phuuu. Äntligen! Ingen mera skräck. Fast nu blir jag istället rädd och nervös varje gång det börjar klia på kroppen. Usch för Gigantus Spindeleus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback