Måste Ske En Förändring

Jag och sambon satt och pratade igår kväll över en kopp the. Vi kom båda två fram till att det måste ske en förändring i våra liv. Vi måste ta tag i oss själva. Jobb trillar inte ner från himlen och roliga saker händer inte bara av sig själv.

Man kan inte bara gå och drömma om ett bättre jobb för då fastnar man i det man har. Vi måste rycka upp oss och inte bara sitta hemma och titta på tv och surfa nätet efter jobbet (sambons jobb).

Så vi kom fram till att vi kanske skulle göra en to-do-lista. Där skriver vi upp allt som vi måste göra, precis allt! Från små saker som att tvätta bilen till större saker som att leta kurser och skriva cv:n. Då kan man välja något från listan som man gör istället för att slötitta på tv eller surfa meningslöst på nätet.

Ska testa och se hur det fungerar. Men något måste vi i alla fall komma på så att jag hittar ett jobb och sambon hittar ett annat jobb som han trivs bättre med. Men det är ju allt annat än lätt...

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är en blanding av skolan, att ha flyttat - allt är nytt, och stress och allt sånt där, men jag tror det går över. Känner mig lugn och så nu, skönt. (hm, kan man kanske svara direkt i min blogg istället för här?)

Haha, jag tycker det låter som en bra idé (om din och Jens to-do lista), något sånt borde jag kanske också göra. Sitter alldeles för mycket och gör inget vettigt.

Postat av: Emilee

Ungefär samma sak har jag och min pojkvän gjort. Det funkar :)

2006-10-22 @ 14:13:32
URL: http://emilee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback